מחירי הדיור: איפה ירדו ואיפה כנראה שלא | היזם מעריך

שטח נדלני No Comments on מחירי הדיור: איפה ירדו ואיפה כנראה שלא | היזם מעריך

היזם החרדי יקי רייסנר בשיחה עם 'קול חי': "אני חושב שהיזמים נהנו מעשור משגשג ונוח מאוד בזכות ריביות נמוכות. זה עזר ליזמים לפרוח. זה לא חוכמה שפתאום כולם צורחים למדינה תצילי אותנו"

רמת בית שמש. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היזם החרדי יקי רייסנר, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן ב"שטח נדלנ"י" והעריך מה תהיה מגמת מחירי הדיור בתקופה הקרובה במספר ערים בולטות. לדבריו, הכל תלוי באזור.

בפתח השיחה הוא התייחס להתנהלותו של שר השיכון: "בשבוע שעבר פורסם על 5,300 יחידות דיור. להחזיר את זה לשולחן זה גם משהו שצריך בשבילו ממשלה שתעשה את זה. עצם זה שהדברים מתחילים לזוז… אבל באמת הגיעה הזמן לנער את המערכות, השוק כרגע בשוק שהוא לא חווה עשור".

הוא מתח ביקורת על היזמים שדורשים עזרה מהמדינה: "אני חושב שהיזמים נהנו מעשור משגשג ונוח מאוד בזכות ריביות נמוכות. זה עזר ליזמים לפרוח. זה לא חוכמה שפתאום כולם צורחים למדינה תצילי אותנו. גם לנו ברייסדור יש את תוכנית דירה להשכיר. הריבית הופכת את המסלול הזה ללא כלכלי ולכן אולי לי כיזם לא שווה לבנות על הקרקע".

הוא העריך מה תהיה המגמה במחירי הדיור: "הכל תלוי אזורים. באזור כמו ראש העין החדשה שהמחירים שם עלו מאוד בשנים האחרונות, אני לא אהיה מופתע אם המחירים ירדו ב-300-400 אלף שקל. לעומת זאת אלעד שאין בה עתודות קרקע כמעט, קשה לי לומר שהמחירים ירדו כי אין דירות. ובבית שמש שיש המון דירות והמחירים עלו מאוד חזק – יכול להיות שיהיה צינון קטן. מקום כמו עפולה שהמחירים היו נמוכים תקופה ארוכה ועלו קצת לאחרונה – אני לא חושב שירדו. זה תיקון של עשור שבו שהיא לא עלתה כמו שאר השוק".



0 תגובות